Last updated on February 4rd, 2020
چرا هدایای تبلیغاتی ؟
بازاریابی جزئی از هر تجارت است و این امر مستلزم ارتقاء خدمات موجود و جدید به مشتری و مشتریان بالقوه است که به شما کمک می کند تا تجارت خود را توسعه داده و به مرزهای جدید برسید.استفاده از هدایا و خصوصاً هدایای تبلیغاتی خاص و جدید انتخاب خوبی برای افزایش فروش و تبلیغات در کسب و کارشماست.
اول از همه ، باید عبارت 'out of mind out of sight' "از دل برود هرآنچه از دیده رود" را به خاطر بسپاریم. از این رو، هنگامی که از جلوی چشم مشتری خارج می شوید ، از ذهن آنها نیز خارج می شوید. رقیبان فرصت طلب بسیاری وجود دارند که منتظر فرصت هستند تا به سرعت جای خالی شما را بگیرند و برای این اتفاق هرکاری می کنند و این زمانی است که آنها می توانند به بازار حمله کنند و سهم بازار شما را به دست بگیرند.
با ارائه هدایای تبلیغاتی مفید و ارائه خدمات مناسب، اطمینان حاصل می کنید که همیشه درست در جلوی چشمان مشتریانتان هستید و مشتریان شما را به خاطر می آورند. هدایای تبلیغاتی همچنین فرصتی را برای برندینگ و ایجاد شخصیت خودتان به جهانیان ارائه می دهد. این هدیه های تبلیغاتی به نوعی شخصیت و تعریفی از شما را به مشتری منعکس می کند.
بهترین پیشنهاد برای هدیه تبلیغاتی مناسب چیست؟
- گستره و تعداد زیادی هدیه تبلیغاتی برای انتخاب وجود دارد. اما به یاد داشته باشید که هر چیزی که انتخاب می کنید باید برای کاربر ارزش خاصی داشته باشد. هدایای تبلیغاتی اداری و شرکتی مانند دفترچه یادداشت ، خودکارپلاستیکی، خودکار فلزی، خودکار و خودنویس ، فولدر ، پوشه دکمه دار، منگنه ، و سایر لوازم اداری را که بطور روزمره توسط کارمندان و مدیران مورد استفاده قرار می گیرند را ، انتخاب کنید. این نشان می دهد که شما نسبت به نیازهای دیگران حساس بوده و بدنبال رفع آنها هستید.
- گزینه بعدی این است که هدیه های گران قیمت شخصی را با آرم و نام شرکت خود هدیه دهید. این امر نشان می دهد که شما بدنبال ارزش ها هستید و وقتی مورد مناسب را پیدا می کنید ، پول برای شما اهمیتی ندارد و محدودیتی برای انتخاب هدیه تبلیغاتی لوکس و لاکچری ندارید و اهمیت و شخصیت فرد هدیه گیرنده برای شما در اولویت است.
برخی از کالاهایی که این دسته را تشکیل می دهند مانند هدایای تبلیغاتی مدیریتی، پاوربانک تبلیغاتی، هدایای لوکس الکترونیکی ، قلم پارکر ، جعبه پذیرایی، پک هدیه و ستهای تبلیغاتی گرانقیمت می باشند.
فلش مموری و فلش مموری اختصاصی ، گزینه های دیگری است که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید و متناسب با اندازه و فضای مناسب برای چاپ آرم ، نام و شعار تجاری شرکت (اسلوگان) خود بر روی آنها استفاده کنید.
- برای هدایای ارزان قیمت از تعداد بالا و گستره توزیع بسیار بزرگتر استفاده می کنید ولی بهترین مزیت در مورد انتخاب هدایای تبلیغاتی بزرگتر این است که آنها زمینه بهتری برای خلاقیت و نوآوری فراهم می کنند و شما می توانید پیام های الهام بخش ، طنز اداری یا هر چیز خلاقانه که باعث جذابیت برای کاربر می شود را بر روی آنها چاپ کنید.
یک شرکت تبلیغاتی و یا تولیدکننده هدایای تبلیغاتی را بیابید که خدمات ، کیفیت و قیمت خوبی را به شما ارائه میدهد و در عین حال هدایای تبلیغاتی متنوع، جذاب و خلاقانه را برای شما محیا نماید. شرکت و برند خود را با هدایای تبلیغاتی مفید تبلیغ کنید.
هدایای تبلیغاتی – گزینه ای مقرون به صرفه
هدایای تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر انواع تبلیغات هستند اما این بدان معنی نیست که آنها باید خیلی ارزان باشند. هدایای تبلیغاتی شما باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشند و باید این هزینه را در بودجه بازاریابی خود در نظر گرفته باشید.
اگر نمی توانید هزینه کالا و هدایای گران قیمت را تحمل کنید ، از هدایای کوچکتر ولی با کیفیت استفاده کنید ، همیشه با دقت و کمی نوآوری و تغییر میتوانید از هدایای ساده به شکل خلاقانه و تاثیرگذارتری استفاده کنید بطور مثال ساک خریدهای خلاقانه که هیچ تفاوتی در هزینه و تولید ندارند و فقط یک طراحی خلاقانه باعث تمایز و متفاوت شدن آن می گردد.
برای صرفه جویی در هزینه ، میتوانید فقط به تعداد و اندازه مورد نیاز سفارش بدهید و از اسراف و حیف و میل شدن آنها جلوگیری کنید و با دقت بالاتری هدایای مورد نظر را فقط به دست مخاطب هدف اصلی خود برسانید. همیشه می توانید در صورت نیاز سفارش بیشتری را مجددا سفارش دهید و اگر با شرکت تولید کننده هدایای تبلیغاتی تهیه خود رابطه خوبی برقرار کرده باشید و از قبل طراحی ها و جانمایی ها و مشخصات شما آماده شده باشد هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید سفارش بعدی خود را به سرعت و در زمان کوتاهتری دریافت کنید.
دلایل اهمیت هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار چیست؟
دستیابی به مشتریان جدید ، هدف اساسی برای رونق کسب و کار است. تبلیغات نقش عمده ای در دستیابی به رشد در تجارت دارد و استفاده از هدایای تبلیغاتی برای این منظور یک استراتژی بسیار مؤثر است.
با قرار دادن هدایای تبلیغاتی در کمپین براحتی میتوان موارد و جامعه هدف مشخصی که مورد نظر است را تحت تاثیر قرار داد و حتی متناسب با هر کدام از مخاطبین هدف نوع ، تعداد و مقدار تبلیغ را کنترل نمود این روش خلاق تر و قابل توجه تر از سایر تاکتیکهای تبلیغاتی بشمار می آید و در عین حال ماندگارتر و بادوام تر است.
مهم است که هدایایی را انتخاب کنید که مشتریان به خاطر بسپارند و مهمتر از همه ، آنرا به اشتراک بگذارند هدیه ای مانند اسپیکر تبلیغاتی حتما در بین جمع و محیط خارجی استفاده میشود و در بین دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته میشود یا ساعتهای تبلیغاتی دیواری.
دیده شده است که برخی از شرکت ها بدنبال هدایای بزرگ برای تبلیغات خود هستند ، اما بزرگتر همیشه بهتر نیست. این به میزان زیادی به آنچه شما تبلیغ می کنید و نوع مخاطبی که می خواهید هدیه تبلیغاتی را دریافت کند، بستگی دارد.
شما نباید چیزی را انتخاب کنید که اصلاً مفید نباشد. هدف از دادن هدیه یادآوری و تشویق به خرید یا مراجعه و خرید مجدد می باشد و هدیه باید به گونه ای انتخاب و طراحی شده باشد که نام و لوگوی شرکت ما هر روز و به دفعات دیده و تکرار شود و توسط سایر افراد جامعه نیز دیده شده و آنها را ترغیب به خرید نماید.
حتی می توانید چیزی را بطور خلاقانه و خارج از هنجار انتخاب کنید تا هدیه دهید. این باعث تعجب و کنجکاوی و حک در ذهن مخاطبانی که آن هدیه تبلیغاتی را دریافت می کنند خواهد شد .
در نهایت بزرگترین مزیت هدایای تبلیغاتی آنست که اطلاعات تماس و ارتباط با شما همیشه و بطور دائم در دسترس مشتریان است و در صورت نیاز به کالا و خدمات شما به راحتی و سهولت به شما میرسند و حتی امکان تغییر در خرید یا برند را به حداقل میرساند همیشه برای یافتن دیگر رقبا احتیاج به وقت و زمان است و اکثریت افراد فرصت و حوصله بررسی و شناخت دیگران را ندارند.
ویژگی هدایای تبلیغاتی برای انتخاب کدام است؟
-
اندازه و ابعاد هدایای تبلیغاتی
پیشنهادات بسیار خوب و متنوعی جهت هدایای تبلیغاتی وجود دارد که شرکت ها در سراسر جهان می توانند به مشتریان خود اعم از مشتریان قدیمی و وفادار و یا مشتریان جدید و یا حتی به کارمندان خود در راستای ارتقای روابط عمومی درون سازمانی بدهند. ایده ها و پیشنهاد های زیادی برای انتخاب وجود دارد اما قبل از تصمیم گیری باید واقعاً در مورد نوع هدیه ای که مناسب مخاطبان شماست فکر کنید و اینکه چه هدیه ای باعث مثبت ترین و ماندگارترین احساس می شود.
ممکن است شما بخواهید کالایی را انتخاب کنید که در عین سادگی با مفهوم و نوع تولید و خدماتی که در کسب و کارتان انجام می دهید مرتبط باشد. ممکن است بخواهید در مورد اینکه چه میزان و اندازه از اطلاعات را بر روی هدیه تبلیغاتی چاپ کنید فکر کنید زیرا هرچه هدیه تبلیغاتی کوچکتر باشد ، بالطبع فضا و سطحی که میتوان بر آن چاپ زد کوچکتر خواهد بود و جای گرفتن همه جزئیات بر روی آن هدیه سخت تر خواهد بود پس اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید میتوان از هدایای تبلیغاتی مانند فلش مموری کارتی ، ساک خرید و یا آفتابگیر تبلیغاتی اتومبیل استفاده کنید.
-
کیفیت هدایای تبلیغاتی شما
گاهی استراتژی شما برای انتخاب هدیه تبلیغاتی کالایی است که مخاطبان به طور مرتب بتوانند از آن استفاده کنند تا تعداد دفعات مواجهه با تبلیغ برند و نام شما و در نتیجه ماندگاری و حک در ذهن بیشتر و ماندگارتری اتفاق بیفتد پس لازم است که این کادو یا گیفت تبلیغاتی از کیفیت خاص و بالایی برخوردار باشد
در چنین حالتی بهتر است از کالاهایی که دارای گارانتی و ضمانت بالایی هستند مانند فلش مموری های شرکت ادگیفت adgift.ir که دارای گارانتی مادام العمر هستند و یا پاوربانک های دارای برند معتبر و اصلی استفاده نمایید چرا که استفاده از هدایای تبلیغاتی بی کیفیت نه تنها کمکی به پیشبرد اهداف شما نمیکند بلکه ممکن است تاثیر منفی و ناخوشایندی را هم بر مخاطبان شما گذاشته و در ذهن آنها نام برند و شرکت شما را در کنار هدایا و محصولات بدون کیفیت قرار دهند.
-
خلاقانه ، خاص و جدید بودن هدایا
هرچه محصولات شما خاص، جدید ، خلاقانه ، رنگارنگ و بی نظیر تر باشد ، احتمال دریافت بازخورد بهتر از مخاطبین بیشتر خواهد بود. بطور مثال اولین شرکتی که اقدام به توزیع یک هدیه تبلیغاتی جدید و خاص قبل از دیگران می نماید تا مدتهای مدید در ذهن مخاطبان مانده و درباره آن با یکدیگر صحبت می کنند و بطور ناخودآگاه به نوعی تبلیغات سینه به سینه برای آن برند یا شرکت اتفاق می افتد. پس همیشه بدنبال جدیدترینها برای اول بودن باشید.
شما با بازدید و مرور قسمت " هدایای تبلیغاتی جدید" یا " هدایای تبلیغاتی خاص" در سایت ادگیفت www.adgift.ir همواره میتوانید جدیدترین هدایای موجود را مشاهده و نسبت به سفارش آن اقدام بفرمایید.
-
سازگاری و همسویی با پدیده های اجتماعی روز
یک ایده عالی برای مشاغل کوچک با بودجه کمتر استفاده از کالاهایی است که از مواد بازیافت شده ساخته شده و به اصطلاح دوستدار محیط زیست یا "سبز" هستند و بدلیل داغ بودن مباحث اجتماعی در این زمینه با همسویی و ترویج آن نگرش به نوعی نام شرکت و برند خود را با خیل عظیمی از تفکر جامعه و دغدغه های آن ادغام نموده و تاثیرگذاری بسیار بالایی را بدست خواهید آورد.
مباحثی مانند حمایت از کودکان، آسیب دیدگان حوادث طبیعی ، محیط زیست، حمایت از حیوانات و ... بطور مثال همانطور که در بالا اشاره شد در دنیایی که به طور فزاینده ای از لحاظ زیست محیطی دچار بحران است ، مهم است که به نظر برسد شرکت و برند شما از مشاغل سازگار با محیط زیست باشند. هدایایی که شواهد شرکت را مبنی بر "سبز بودن" نشان می دهد در بین مشتریان بسیار محبوب است. پس کافیست کمی باهوش باشید و در زمان مناسب با کمترین هزینه وارد موجهای اجتماعی شوید.
نویسنده: مهرداد رکنی نژاد / کارشناس ارشد تبلیغات بازرگانی / بهمن 98