• 860 70 872  |  860 70 895  |  88 32 45 11  |  0919 7314249
  • 09:00 - 18:00
  • 0919 731 42 49 | 0912 216 216 0
کانال تلگرام کانال فروش
07
اسفند
1398
چگونه هدیه تبلیغاتی اثربخش داشته باشیم ؟

چگونه هدیه تبلیغاتی اثربخش داشته باشیم ؟

کدام دلایل باعث اهمیت هدیه تبلیغاتی می شوند؟

مهمترین عواملی که در انتخاب یک هدیه تبلیغاتی مفید و کارآمد باید در نظر بگیریم کدامند؟

آیا ایده ای برای انتخاب هدیه تبلیغاتی خاص و جدید داریم؟

هدیه تبلیغاتی سبز چیست ؟

آیا میتوان هدایای تبلیغاتی را بومی سازی کرد؟

 

 

رقابت در بازار و دنیای امروز بسیار دشوار است و کسب درآمد و اداره صحیح آن، کار ساده ای نیست. مشکلات گوناگون و پیچیده ای را هر روز باید پشت سر بگذارید، مشکلات کارمندان ، مشکلات در ساخت و تولید ، مشکلات با مشتریان ، مشکلات حمل و نقل و غیره و از همه این مشکلات بزرگتر و مهمتر مشکل رقابت بین شرکت های رقیب منطقه ایست.

هر شرکتی می خواهد سهم بازار بیشتری داشته باشد و مشتریان بیشتری محصولات آنها را خریداری کند. بنابراین باید برای تبلیغ محصولات خود از راههای جدید و خلاقانه تری استفاده کند. همیشه ایده های خلاقانه و جدید تبلیغاتی در مورد هدایای تبلیغاتی جدید وجود دارد که توسط متخصصان بازاریابی ساخته می شود. مردم همیشه به دنبال هدیه جدید و متفاوت هستند و هدیه خاص و خلاقانه ماندگاری و حک در ذهن طولانی تری را ایجاد می کند.

هدایای تبلیغاتی همیشه جواب داده و بازخورد مناسبی را برای شرکتها و تبلیغ بوجود می آورند  ، مردم عاشق دریافت هدایا هستند. نکته بهتر این است که این هدایای تبلیغاتی را می توان با نام یا آرم شرکت شخصی سازی کرد.

این هدایا می تواند خودکار ، تی شرت، هدایای تبلیغاتی الکترونیکی ، فلش مموری ، تقویم و سررسید، پوشه ، دفترچه یادداشت، جعبه پذیرایی ، چراغ قوه، ساعت، لیوان ، کلاه ، پد موس ، لوازم جانبی رایانه ، لوازم اداری، هدایای چوبی، هدایای مدیریتی و هر چیز دیگری باشند.

بهتر است برای تبلیغات، ازهدایای تبلیغاتی استفاده کنید تا تبلیغات در تلویزیون ، رادیو ، روزنامه ، مجله یا بیلبوردهای خیابانی . چرا که هزینه تبلیغات در همه این موارد نسبت به بازخورد آنها از هدیه تبلیغاتی کمتر است و تعداد دیده شدن برای هر نفرکمتر و در نهایت مشتریان پس از مدتی تبلیغات را فراموش خواهند کرد اما هدایا برای مدت طولانی باقی خواهد ماند و مشتری به جای فراموش کردن، از آنها استفاده خواهد کرد.

داشتن ایده های مناسب هدیه تبلیغاتی کار ساده ای نیست زیرا ایده ها و گزینه های زیادی وجود دارد. شرکت باید بهترین را برای محصول خود و هدیه ای که بیشترین تأثیر را بر مشتری دارد انتخاب کند. هدیه تبلیغاتی باید مفید ، زیبا و مقرون به صرفه باشد. هر شرکت بودجه خود را دارد و آنها باید بر این اساس هدایای تبلیغاتی خود را انتخاب کنند. بهتر است که از چند نوع هدیه با قیمت و تعداد مختلف برای گروههای هدف متفاوت انتخاب کنید.

باید مشتریان و مخاطبان را به چند گروه و تعداد مختلف تقسیم نمود و سپس متناسب با میزان اهمیت آنها اقدام به تهیه اقلام تبلیغاتی نمود بهتر است برای مخاطبان و مشتریان بزرگ شرکت از هدیه تبلیغاتی خاص و گرانقیمت استفاده کرد و بالطبع در تعداد کمتر ولی ارزش بیشتر و برای مشتریان معمول یا کارمندان شرکت و افراد خانواده و مخاطبیان عام از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت ولی در تعداد و حجم بسیار بیشتری استفاده کرد.

نکته دیگر اینکه بهتر است از هدیه ای استفاده کنیم که با محصولات و تولیدات شرکت هماهنگی داشته باشد مثلا شرکتی که تولیداتی از جنس چرم یا چوب دارد بهتر است از هدایای تبلیغاتی چرمی یا از هدایای تبلیغاتی چوبی استفاده نماید. به همین ترتیب میتوان از لیوان تبلیغاتی برای محصولات غذایی یا از هدایای تبلیغاتی الکترونیکی برای شرکتهای مربوط به تکنولوژی استفاده کرد.

بعضی از هدایا از سایر هدایای تبلیغاتی مفید تر اند ، برخی از آنها در همه سنین مانند خودکارهای تبلیغاتی یا لیوان یخی تبلیغاتی و لیوانهای شیشه ای یا سرامیکی یا فلاسک و ماگ قابل استفاده است. برخی دیگر را می توان توسط افراد خاصی مانند لوازم جانبی رایانه استفاده کرد زیرا همه افراد در هر سنی همیشه از کامپیوتر استفاده نمی کنند. پس این مهم است که وقتی به تهیه هدیه تبلیغاتی برای شرکت خود فکر می کنید تصمیم بگیرید که مشتریان شما چه کسانی هستند و بیشتر از چه وسایلی استفاده میکنند و خصوصیات کاری و رفتاری و سنی آنها چیست.

برای دیده شدن و در معرض انتخاب قرار گرفتن همواره باید بدنبال انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی خلاقانه و مفید و ایده های عملی باشید و گاهی با ایجاد آگاهی در مورد مسایل روز و جدید یا همسویی با مشکلات و خواسته های مخاطبین میتوان بهترین بازخورد و نتیجه را بدست آورد مثلا در حال حاضر مشکلات محیط زیست و آلودگی جهان و مشکل عدم بازیافت محصولات از جنس پلاستیک برای دوستداران محیط زیست یک دغدغه مهم به شمار میرود و یکی از جدیدترین و کارآمدترین انتخابها برای هدایا، استفاده از هدایای سبز میتواند باشد.

 

هدایای تبلیغاتی سبز (سازگار با محیط زیست)

این یک واقعیت که بسیاری از شرکتها از یک روش و فرم برای تبلیغات استفاده می کنند و گاهاً سالها بدون هیچ تغییری آنها را تکرار می کنند ولی تغییر و بروز بودن یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذاری بر مخاطبان و مشتریان است این امر در مورد هدایای تبلیغاتی نیز مصداق دارد و برای نتیجه گیری بهتر و ایجاد حس اعتماد و همدلی میتوان از ایده های جدید جهانی استفاده کرد .

یکی از این ایده ها استفاده از هدایای تبلیغاتی دوستدار محیط زیست می باشد که اصطلاحاً به آنها هدایای سبز گفته میشود. هدایای تبلیغاتی سبز در واقع هدایایی هستند که در ساخت آنها از مواد قابل بازیافت استفاده شده و یا در مراحل تولید و ساخت آنها کمترین خسارت به محیط زیست وارد میشود در این خصوص میتوان از خودکارهای تبلیغاتی سبز نام برد که بدنه آنها از مواد قابل تجزیه مانند الیاف ذرت یا سایر ضایعات طبیعی استفاده شده.

در گروهی دیگر از هدایای سبز دانه های گیاهان بطور آماده کاشت قرار گرفته تا پس از استفاده با کاشتن آنها شاهد رشد یک گیاه باشید. یا استفاده از گلدانهای تجزیه پذیر به همراه یک گیاه آماده با چاپ و برند و لوگوی شرکت بر روی آن، یا استفاده از ساکهای خرید متقال که تمامی الیاف آن از پنبه خالص تولید شده و برعکس بسیاری از پارچه های موجود هیچ مواد شیمیایی و پلاستیکی در آنها بکار گرفته نشده . از این تکنولوژی و روش در بسیاری از هدایای تبلیغاتی دیگر میتوان استفاده کرد و با صرف کمی هزینه بیشتر مطمئناً نتیجه و تاثیرگذاری به مراتب بیشتر و بهتری را خواهیم داشت.

 

بومی سازی هدایای تبلیغاتی

یکی دیگر از ایده های مهم برای تاثیرگذاری و اثربخشی بیشتر یک هدیه تبلیغاتی بومی سازی آن بر اساس عادات، نیازها و علایق هر منطقه ومحیط مشتریان و مخاطبین است. مثلا در شهرهایی گرمسیر استفاده از تیشرت های یکروپنبه که نسبت به سایر پارچه ها نازکتر و در عین حال خنکتر هستند میتواند تاثیر و حس بهتری را منتقل کند و یا استفاده از کلاه تبلیغاتی توری به جای کلاه های کتان که ضخیمتر و بالطبع گرمتر هستند.

همچنین در این مناطق میتوان از آفتابگیر تبلیغاتی برای شیشه جلوی خودرو و اتومبیل و آفتابگیرهای شیشه عقب و شیشه بغل راننده استفاده کرد و همزمان با تبلیغ بر روی هدایای تبلیغاتی ارتباط احساسی قویتری را با مخاطب بوجود آورد یا در مناطق و شهرهایی که میزان بارندگی بیشتر است یا آب و هوای سردتری دارند میتوان از چتر تبلیغاتی یا کاپشن و وسایل گرم کننده استفاده کرد.

نویسنده: مهرداد رکنی نژاد/ کارشناس ارشد تبلیغات بازرگانی/ سایت هدایای تبلیغاتی ادگیفت adgift.ir

نظرات کاربران
تاکنون هیچ نظری در مورد این مقاله ثبت نشده است
نظر شما

هدایای تبلیغاتی | هدیه تبلیغاتی | هدایا | انواع هدایای تبلیغاتی | هدایای نمایشگاهی | وارد کننده هدایای تبلیغاتی | هدیه تبلیغاتی | فلش مموری | فلش کارتی | خودکار تبلیغاتی | ساک دستی | ساعت تبلیغاتی | لیوان تبلیغاتی | لیوان سرامیکی | آفتابگیر خودرو