هدایای تبلیغاتی لوکس، لاکچری و گرانقیمت یا هدایای ارزان ؟
به نظر شما در شرایطی که بازار فروش و شرایط اقتصادی خوب نیست آیا باید از هدایای تبلیغاتی لوکس یا هدایای گرانقیمت و لاکچری بیشتر استفاده کرد یا برعکس ، باید استفاده از هدایای لوکس و گرانبها را حذف و به سراغ هدیه های ارزان قیمت برویم؟
شکی نیست که رکود اقتصادی در کشور به شدت مشاغل را تحت تأثیر قرار داده است. شاید برای همه شوکه کننده بود که ببینند نامهای بزرگ و برندهای معروف یکی ، یکی از کشور میروند و ناپدید می شوند. اکثر شرکتها شروع به کوچک کردن خود و کم کردن هزینه های خود کردند و شاید اولین هزینه ای که در شرایط انقباضی حذف شد هزینه تبلیغات و به طبع آن هزینه هدایای تبلیغاتی بود.
برای زنده ماندن ، بسیاری از مشاغل مجبور بودند دامنه فعالیت خود را کاهش دهند و برای کسب درامد سخت تر تلاش کنند. ولی در این میان و در این شرایط ، همیشه معدود افراد خوش شانس هستند که در این وضعیت موفق می شوند. همانطور که گفته می شود "ضرر یک شخص سود شخص دیگری است" و بسیاری از شرکت ها هستند که در چنین شرایطی پیشرفت می کنند.
در چنین شرایطی هدایای تبلیغاتی لوکس و لاکچری و گرانقیمت قطعاً هنوز جایگاه خود را در بازار دارند. بعضی اوقات مهم است که به مشتریان بالقوه اجازه دهید بدانند که علیرغم وجود بحرانهای مالی در بازار شما هنوز در شرایط ایده آل و مطلوب هستید و این بحرانها تاثیری بر قدرت و توانایی شرکت و کسب و کار شما نداشته و ندارد بی شک این امر باعث ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد روابط محکم و خوب برای سالهای آینده خواهد شد.
پس چه چیزی مهمتر از این است که به مشتریان مهم خود اجازه دهید بدانند که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید؟ اولین قانون بقا حفظ و نگهداری مشتریان بالفعلی است که در حال حاضر دارید و سپس جذب و افزایش مشتریان بالقوه. در این حالت است که هدایای تبلیغاتی گرانقیمت و لوکس میتواند بیشترین تاثیرگذاری ذهنی و روانی را ایجاد کند.
هدایای تبلیغاتی لوکس زیادی در بازار وجود دارد که بتوانید از بین آنها انتخاب کنید ، بنابراین مطمئناً می توانید چیزی را پیدا کنید که هم برای شما و هم برای مشتریانتان مناسب باشد.
یکی از گران ترین هدایای موجود در بازار ستهای خودکار و خودنویس گرانبهای برندهای معروف یا خودکارهای فلزی با ارزش هستند که برخی از آنها دارای قطعه و یا قسمتی از طلا یا جواهرات می باشند.
این هدیه را می توان با آرم شرکت شما حک کرد و بی شک مخاطب این هدیه باارزش و ماندگار را تا سالها حفظ خواهد کرد یا هدایای تبلیغاتی مدیریتی که می تواند شامل هر نوع وسیله کاربردی گرانقیمت و لوکس مثل وسایل الکترونیکی با ارزش یا کیفهایی از چرم طبیعی با ارزش یا استفاده از تولیدات مارکها و برندهای لاکچری و معروف جهانی و ... باشند. در هرحال مهمترین نکته این است که به این مشتریان این حس را منتقل کنید که چقدر برای تجارت شما مهم هستند.
ارائه هدایای شرکتی لوکس ، به با ارزش ترین مشتری ها ، همکاران تجاری و کارمندان خود یک تاکتیک بازاریابی و پیشبرد فروش مهم و اصلی است که میزان ارزش روابط فعلی کاری و تجاری شرکت شما با مشتریان بزرگ و مهم را نشان می دهد و میزان ارزش درک شده از یک رابطه تجاری را با ارسال یک هدیه لوکس منحصر به فرد می توان چند برابر نمود.
چند نکته مهم درباره هدایای تبلیغاتی لوکس و لاکچری:
- نوع و کیفیت هدیه تبلیغاتی که میدهید در واقع به نوعی نشانگر نحوه و طرز رفتار سازمانی شما ره بصورتی حرفه ای نشان میدهد گاهی می توان از هدایای تبلیغاتی لوکس مرتبط با یکدیگر استفاده کرد و مثلا در سه نوبت در زمانها و یا مناسبتهای مختلف این هدایا را به مخاطبین مشخص تقدیم کرد و در نهایت آنها یک پکیج کاربردی را خواهند داشت .
مثلا میتوان ابتدا یک کیف و باکس مخصوص ابزارآلات را در نوبت اول هدیه بدهید و در نوبت های بعدی یک سری آچار و بوکس و در نوبت آخر یک پمپ مخصوص باد لاستیک اتومبیل یا وسایل مرتبط دیگر را هدیه بدهید و بدینصورت در چند نوبت در نهایت مخاطب شما یک پک هدیه تبلیغاتی بسیار کارامد و ماندگار را خواهد داشت که مسلما بیشترین تاثیرگذاری و ماندگاری را در ذهن مخاطب خاص و با اهمیت شما خواهد داشت.
یا یک جعبه مخصوص کمکهای اولیه و در نوبتهای بعد هدایای پزشکی و یا هدایای مربوط به سلامت مثل تب سنج، فشارسنج و امثال آنها را به هدایای قبلی اضافه نمایید به همین ترتیب در حوزه های مختلفی مانند ورزش، مسافرت، پزشکی و سلامت، اتومبیل، گردشگری و تحصیلی از پک های هدایای تبلیغاتی دنباله دار استفاده کنید.
- هدایای لوکس شرکتی بی شک در ارتقای بازاریابی شما تاثیرگذار خواهد بود و یقینا برای انتخاب این نوع هدیه باید کمی وقت و حوصله بیشتری بگذارید نسبت به هدایای ارزان یا معمول و رایج که بیشتر مخاطبین عام و کلی را در بر میگیرند چرا که یک هدیه خاص و منحصربه فرد میتواند باعث ارتقای سطح کاری و تجارت شما با مخاطب گردد و به همین ترتیب ارسال یک هدیه ارزان قیمت و معمولی به یک مشتری مهم باعث خراب شدن ذهنیت مخاطب و رقیق شدن روابط کاری شما گردد پس در اینگونه موارد گاهاً بی دقتی نتیجه معکوسی را به بار خواهد آورد.
- غیر منتظره باشید، هنگامی که یک ایده منحصر به فرد برای هدیه شرکتی و هدیه تبلیغاتی لوکس خود یافتید بهتر است بطور غیرمنتظره از آن هدیه استفاده کنید بطور مثال دادن یک هدیه لوکس به عنوان سالگرد ازدواج یا تولد یا سالگرد شروع همکاری مدیر شرکت مخاطب شما تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت نسبت به مناسبت سال جدید و نوروز چرا که در مناسبتهای اینچنین ممکن است هدایای زیاد دیگری از طرف شرکتهای دیگر برای مخاطب ارسال گردد و یا از نظر ذهنی برای مخاطب بصورت یک رویداد تکراری و عادت همیشگی درآمده باشد.
- تکراری نباشید، به یاد داشته باشید که هدایای تبلیغاتی مانند ساعت، کیف، خودکار، فلش مموری و سایر هدایای معمول را قبلا بارها و بارها مشتری مهم شما دریافت کرده و عادی به نظر میرسند ولی یک ایده و هدیه خاص بسیار جذاب و ماندگار خواهد بود. حتی میتوانید فرصتی جهت آرامش و یا لذت بردن بعد از کارهای روزمره به فرد مورد نظر بدهید مثلا بلیطهای یک کنسرت یا یک شام عالی در یک رستوران مجلل به همراه اعضای خانواده و یا علایق و دلبستگیهای شخصی مخاطب خاص.
بیش از 15 سال است که در شرکت هدایای تبلیغاتی adgift.ir به شرکتهایی مانند شما کمک می کنیم تا فروش خود را از طریق محصولات و هدایای تبلیغاتی افزایش دهید و در صورت تمایل به عنوان مشاور بصورت تخصصی و خاص در زمینه تهیه و ارائه هدایای تبلیغاتی لوکس با استفاده از ایده های جدید و پیشرو در کنارتان خواهیم بود.
نویسنده: مهرداد رکنی نژاد/ کارشناس ارشد تبلیغات بازرگانی/ سایت هدایای تبلیغاتی ادگیفت adgift.ir