بهترین هدیه تبلیغاتی کدام است؟
by adgift · Updated July. 26, 2022
جامعه هدف هدایای تبلیغاتی چیست ؟
اولین جامعه هدف برای هدایای تبلیغاتی مشتریان قدیمی و مشتریان اصلی فعلی ، مدیران ارشد و کارمندان شرکتهایی که با آنها در تجارت و داد و ستد هستید و کارمندان شرکت یا سازمان خود، مشتریان بالقوه یا عامه مردم باشند.
تاثیر هدایای تبلیغاتی چیست؟
استفاده از هدایای تبلیغاتی راهکاری کاربردی و تاثیرگذار برای تشکر از مخاطبان، افراد و تامین کننده های در ارتباط با تجارت ما و همچنین پرسنل خود یا شرکتهای همکار می باشد. در این روش وقتی هدیهای به فرد داده می شود، ناخودآگاه حس جبران کردن و تشکر متقابل از هدیه دهنده در فرد شکل میگیرد که در بیشتر موارد این احساس می تواند با خرید از آن فرد یا برند انجام شود و اگر هم فرد در آن موقع یا زمان قصد خرید نداشته باشد باز هم سعی در معرفی به سایر دوستان خود که قصد خرید دارند را خواهد نمود و آن هدیه تبلیغاتی بصورت مداوم در ذهن مخاطب باقی مانده و دیر یا زود تاثیرگذاری خود را خواهد داشت.
یک هدیه تبلیغاتی با اثرگذاری مناسبی که دارد در زمانی کوتاه باعث شناخت برند ما توسط مخاطبین خواهد شد. برای دستیابی به نتیجه مناسب باید بر روی هدیه تبلیغاتی حتماً از چاپ آرم و لوگو ، اسم شرکت و یا نشانی از محصولات به صورت تصویری استفاده کرد. یک هدیه تبلیغاتی، کالایی است که بر روی آنها آرم یا نام شرکت چاپ شده باشد البته لزوماً همیشه هم اینطور نیست و برای مخاطبان بسیار خاص مانند مدیران ارشد و افراد خاص میتوان از برخی هدایای تبلیغاتی خاص و یا هدایای تبلیغاتی لاکچری و لوکس استفاده نمود و در اینگونه موارد خاص بهتر است که هیچ چاپ و تبلیغی نداشته باشیم ولی خود هدیه آنقدر خاص و ویژه باشد که فرد مورد نظر آنرا حفظ نماید و خاص بودن آن همواره شرکت و فرد هدیه دهنده را در ذهن او تکرار خواهد نمود.
در چه جاهایی از هدیه تبلیغاتی استفاده کنیم؟
برای استفاده در بخش بازاریابی (Marketing) و به منظور ایجاد ارتباط با مشتریان، خصوصاً در بخش روابط عمومی میتوان از هدیه تبلیغاتی استفاده کرد. طراحی یک هدیه خلاقانه بی شک یکی از مهمترین عوامل جلب نظر مخاطبین بوده و همچنین ایجاد حس وفاداری در مشتریان است و مسلماً می تواند نقش به سزایی در یادآوری و ماندگاری محصولات و خدمات یک شرکت در ذهن آنها داشته باشد.
مقایسه هدایای تبلیغاتی با سایر آیتمهای تبلیغات :
در مقایسه بین هدایای تبلیغاتی با سایر موارد تبلیغاتی مانند بروشور و کاتالوگ باز هم هدایای تبلیغاتی در اولویت است چراکه بسیاری از افراد موارد چاپی تبلیغاتی شركت ها را نزد خود نگه نمیدارند، اما مثلاً یك خودکار یا فلش مموری تبلیغاتی یا حتی یک جاکلیدی ارزان قیمت كه اطلاعات تماس شما بر روی آن درج شده باشد را برای مدتهای طولانی پیش خود نگه می دارند.
تعریف هدیه تبلیغاتی :
اگر به یک نمایشگاه رفته باشید و یک جاکلیدی یا یک خودکار گرفته اید یا یک کیف و یا حتی یک ساک دستی ساده را به خانه برده اید ، در واقع شما یک کالا و محصول تبلیغاتی را در دستان خود نگه داشته اید. این هدایا و محصولات شرکتی تقریباً هر روز بخشی از زندگی ما را تشکیل می دهند حتی اگر متوجه آن نشویم. زمانیکه برای نوشتن چیزی از یک خودکار استفاده می کنیم یا هنگام خرید برای حمل محصول خریداری شده از یک ساک دستی استفاده می کنیم در واقع از محصولات و هدایای تبلیغاتی یک شرکت در زندگی روزمره استفاده کرده ایم، خصوصاً اینکه این محصولات بطور رایگان در اختیار ما قرار داده شده. این هدایا ممکن است محصولات کوچک و ارزانی به نظر برسند، اما قدرت آنها را دست کم نگیرید هدایای تبلیغاتی مقرون به صرفه ترین استراتژی تبلیغاتی است و همه از آن استقبال می کنند چرا که بهرحال همه انسانها یک هدیه رایگان را دوست دارند.
هدیه تبلیغاتی میتواند از یک خودکار تبلیغاتی تا گرانترین وسایل و حتی اتومبیل را در بر بگیرد و تنوع بسیار زیادی از انواع کالاها و یا حتی خدمات را به عنوان هدایای تبلیغاتی میتوان در نظر گرفت. بدیهی ترین نکته در انتخاب نوع هدیه تبلیغاتی نوع مخاطب هدف و میزان تاثیر گذاری بر روی آن است. بهترین هدایای تبیغاتی هدیه هایی هستند که بیشتر و بهتر دیده شوند، نفیس و خلاقانه باشند ، خاص و جدید و با قیمت مناسب باشند.
مثلا از هدیهای که روی میز کار و یا ساعتی که روی دیوار قرار می گیرد یا فلش مموری که شخص اطلاعات مهم و خصوصی خود را در آن همیشه حمل می کند میتوان نام برد که از پر بازدیدترین و بهترین هدایای تبلیغاتی میتوانند باشند.
تولید کننده انواع مدلهای کلاه و نقاب آفتابگیر زنانه و مردانه
محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب و غیر مستقیم باشد و در این حالت تبلیغ بهتر است به گونه ای غیر مستقیم و ظریف باشد و شخص مخاطب ترغیب و تشویق به استفاده از آن شود نه آنکه تبلیغ آنقدر بزرگ و یا شاخص باشد که فرد اصلا نخواهد از آن استفاده نماید . لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک هدیه تبلیغاتی نمیتواند دلیل بر کارایی آن هدیه داشته باشد مثلا حتی یک خودکار تبلیغاتی کوچک میتواند در جایگاه مناسب خودش از یک کیف گرانقیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد.
شرکت هدایای تبلیغاتی ادگیفت، وارد کننده و تولید کننده انواع هدایای تبلیغاتی
در زمینه هدایای تبلیغاتی میتوان به زیر گروه های بسیاری اشاره کرد از جمله : ستهای تبلیغاتی چندتایی یا ستهای مدیریتی، انواع جاکلیدی و جا سوئیچی، جاکارتی، ساعت رومیزی، ساعت دیواری، خودکارهای پلاستیکی و فلزی، تقویم، ابزارهای چند کاره و جعبه ابزار، فلش مموری چرمی ، فلش مموری فلزی، فلش مموری های فانتزی، پاوربانک یا شارژر همراه، ارگانایزر، کلاه، تی شرت، لیوان یا ماگ ، کالاهای مربوط به سلامت، ورزش و تندرستی، ساک دستی و ساکهای خرید، آفتابگیر ماشین خودرو و یا سایر لوازم مورد استفاده در خودرو، وسایل مسافرتی، لوازم اداری، لوازم جانبی کامپیوتر، کتب نفیس نیز از دیگر هدایای تبلیغاتی بشمار میروند.
تولید و واردات هدایای تبلیغاتی جدید و خاص
برای انتخاب صحیح و درست هدیه تبلیغاتی بهتر است خود را در جایگاه فردی که قرار است هدیه را دریافت کند بگذارید و هدیه ای را در خور آن نوع مخاطب انتخاب نمایید، هدیه ای که در خور عزیزان و مشتریان دریافت کننده باشد و ضمناً دارای کاربردی مناسب برای هر گروه از مخاطبین هدف باشند.
برای درک این که یک استراتژی موثر برای هدیه دادن چیست باید به این نکته فکر کرد که چه چیزی مورد نیاز مخاطب بوده و می تواند استفاده از آن همراه با همنشینی لوگو و تبلیغ شما احساس خوشایندی را منتقل کند مثلاً لذت خوردن یک قهوه گرم و خوش طعم همراه با لوگوی شما بر روی یک لیوان و ...
بهرحال هدایای تبلیغاتی برای دامن زدن به یک تبادل مشخص بین گیرنده و دهنده آن طراحی نمی شوند و گیرنده هدیه در واقع بدنبال یک پاداش نیست و فقط هدیه دهندگان بدنبال این امر هستند که به نحوی گیرنده هدیه را تحریک کنند ولی باید این عمل کاملا محتاطانه انجام پذیرد تا کارمندان یا مشتری و یا مخاطب احساس گرفتن رشوه را نداشته باشند چرا که بروز چنین احساسی نه تنها مفید نیست بلکه بسیار مخرب نیز هست.
خودکار فلزی تبلیغاتی با امکان حک لیزر بر روی بدنه
به هديه دادن بهصورت يک فرايند مختصر اما هميشگی برای ایجاد ارتباط نگاه كنيد . به نوع هديه، ارزش آن، خود هديهگيرنده و به اخلاقيات سازمان توجه كنيد همچنین به نحوه ارسال و ارائه هدایای تبلیغاتی توجه داشته باشيد. بين نيروی فروش و مشتری بايد رابطه باشد. اگر هديه را افرادی از شركت به مشتري بدهند كه با او در ارتباط مستقيم بودهاند، تأثير بهتری خواهد داشت. برای مشتری بسيار جالب خواهد بود كه ببيند از بخش خدمات مشتری يک شركت، هديه دريافت ميكند. و بالاخره آنکه برای هدیه دادن هم استراتژی و دستورالعمل کوتاه مدت و بلند مدت خودتان را داشته باشید.
هدایای تبلیغاتی چیست؟
هدایای تبلیغاتی را می توان مواردی توصیف کرد که برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی و تاثیرگذاری بر مخاطب جهت برندینگ یا افزایش فروش در ارتباطات بازاریابی ، فروش و مخصوصا روابط عمومی استفاده می شوند و معمولاً حاوی آرم و لوگوی شرکت هستند. هدایای تبلیغاتی یکی از شیوه ها و روشهای پیشبرد فروش است که باعث حسن انتخاب، خشنودی، رضایت و اعتماد مشتریان به ما می گردد. هدایای تبلیغاتی را میتوان هدیه ای کاربردی نامگذاری کنیم که جهت قدردانی از مشتریان و نشان دادن اهمیت آنها و تکرار و دیده شدن نام برند و لوگوی تجاری و تبلیغاتی شما بر روی آن و نشان دادن خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، برای ثبت و ماندگاری و حک در ذهن مشتریان استفاده می گردد. به بیان ساده تر هدایای تبلیغاتی می تواند در ذهن مشتری ماندگاری و خاطره خوب ایجاد کند و باعث اعتماد بیشتر مشتریان به شما شود. با درج و چاپ نام تجاری خود و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید و تاثیر بر روی مشتریان باعث توصیه و تعریف توسط مشتریان بالفعل به مشتریان بالقوه شده (اصطلاحاً تبلیغ سینه به سینه) و بدین ترتیب شما می توانید طیف وسیع تری از مشتریان را جذب نمایید و مشتریان قدیم میتوانند پلی برای مشتریان جدید شما باشد.
چه محصولاتی هدایای تبلیغاتی هستند؟
اگر تا به حال به یک نمایشگاه رفته اید و یک خودکار یا لیوان گرفته اید یا یک کیف و یا حتی یک ساک دستی ساده را به خانه برده اید ، در واقع شما یک کالا و محصول تبلیغاتی را در دستان خود نگه داشته اید. این هدایا و محصولات شرکتی تقریباً هر روز بخشی از زندگی ما را تشکیل می دهند حتی اگر متوجه آن نشویم. هنگامی که برای نوشتن و یادداشت مطلبی از یک خودکار استفاده می کنیم یا برای حمل چیزی در پیک نیک خانوادگی از یک ساک دستی استفاده می کنیم در واقع از محصولات تبلیغاتی شرکتها و برندها در زندگی روزمره استفاده می کنیم، خصوصاً اینکه این محصولات بطور رایگان در اختیار ما قرار داده شده.
این هدایا ممکن است اجسام کوچک و پیش پا افتاده ای به نظر برسند، اما قدرت آنها را دست کم نگیرید! هدایای تبلیغاتی مقرون به صرفه ترین استراتژی تبلیغاتی است و همه از آن استقبال می کنند چا که بهرحال همه افراد عاشق گرفتن چیزهای رایگان هستند.
کاربردهای هدایای تبلیغاتی چیست؟
1- شرکت خود را در نمایشگاه ها تبلیغ کنید
یک شرکت و یا کسب و کاری که می خواهد در مورد شرکت یا حرفه خود حرفی برای گفتن داشته باشد ، نباید در یک رویداد تبلیغاتی تنها با بروشورها و کارت ویزیت های خسته کننده ظاهر شود، این روش خوبی برای استفاده از شرکت در یک نمایشگاه نیست. مشتریان بالقوه در مسیر بازدید از نمایشگاه با سایر رقبای شما نیز در ارتباط خواهند بود و ممکن است کالاها و خدماتی که مد نظرشان بوده را به یاد نیاورند یا با هم اشتباه کنند ولی خدیه تبلیغاتی مرتبط به راحتی این یادآوری و ثبت در ذهن را برای آنان ایجاد خواهد کرد.
در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات ، محصولات تبلیغاتی به کسب و کار شما کمک می کنند تا تحت تأثیر برداشت و وفاداری قرار گیرد. اگر می خواهید نمایشگاه تجاری شما موفقیت آمیز باشد ، باید با هدایای تبلیغاتی سفارشی ، خودکارهای چاپ شده یا سایر هدایای تبلیغاتی مفید تجهیز شوید. این یک روش تضمینی برای تبدیل شرکت کنندگان در نمایشگاه به مشتری های آینده است. بر اساس آمار در حقیقت ، 85٪ از افراد پس از دریافت یکی از محصولات تبلیغاتی یک شرکت با آن مجموعه تجارت کرده اند.
2- آگاه سازی مخاطب و جامعه هدف
یکی از ابزارهای پیشبرد فروش جهت آگاهی سازی جامعه هدف استفاده از هدایای تبلیغاتی است. این عمل را به دو صورت مستقیم و یا غیر مستقیم میتوان انجام داد. در حالت مستقیم شما نمونه کالا یا محصول خودتان را در بسته بندی خاص یا جدید و یا در ابعادی کوچکتر میتوانید به عنوان هدیه تبلیغاتی به مخاطب ارائه نمایید مثلا شامپوی کوچک یا خمیردندان کوچک فانتزی برای شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی و یا پک تبلیغاتی شامل یک بسته از هر محصول برای شرکت تولید انواع دمنوش در یک بسته بندی جدید یا یک جعبه پذیرایی.
یا بصورت غیر مستقیم با حک و چاپ لوگو و برند بر روی انواع هدایای تبلیغاتی برای تکرار و دیده شدن برند و برندینگ و یا برای معرفی کامل تهیه یک کاتالوگ دیجیتال و قراردادن آن روی یک فلش مموری تبلیغاتی بدین ترتیب هدیه تبلیغاتی ارائه شده حاوی اطلاعات و معرفی کامل شما به دست مخاطبان هدف خواهد رسید.
3- بازاریابی مقرون به صرفه
استفاده از هدایای تبلیغاتی در عملیات بازاریابی و فروش همواره یکی از روشهای مقرون به صرفه و اقتصادی به شمار می آید خصوصا همیشه میتوان از هدیه های ارزانتر برای تعداد و گستره توزیع بیشتری در تبلیغات استفاده نمود هدایایی مانند خودکارهای تبلیغاتی ارزان قیمت و یا ساکهای خرید نسبت به هزینه و تاثیرگذاری بر مخاطب همچنان یکی از بهترین انتخابها محسوب می گردد.
طبق اعلام انجمن بین المللی محصولات تبلیغاتی ، موسسات غیرانتفاعی و شرکتهای خصوصی یکی از خریداران برتر محصولات و هدایای تبلیغاتی هستند. هدایا نه تنها مقرون به صرفه هستند ، بلکه بسیار جذاب و تاثیرگذاراست بطور مثال هر فردی یک جاکلیدی تبلیغاتی جذاب و زیبا را پیش خود نگاه خواهد داشت و یا یک ساعت رومیزی تبلیغاتی را بر روی میز کار خود قرار خواهد داد و بدین ترتیب هر روز هدیه شما دیده خواهد شد.
4- هدایا برای رویدادهای مهم زندگی
از هدایای تبلیغاتی برای ماندگاری و جاودانه کردن اتفاقات و یا رویدادهای مهم میتوان استفاده کرد. مثلا در یک جشن تولد یا مراسم ازدواج و یا در مراسم افتتاح یک نمایندگی جدید و یا حتی سالگرد تاسیس یک شرکت . هدیه تبلیغاتی متناسب با آن رویداد یا مراسم که بین شرکت کنندگان و میهمانان توزیع میگردد تا مدتها یاد و خاطره آن رویداد را در ذهن افراد تداعی خواهد کرد و همزمان نام و برند و تصویر ذهنی شرکت و برند شما را بارها و بارها تکرار خواهد نمود.
5- هدیه برای کارمندان خود
در مقوله مدیریت روابط عمومی بخشی وجود دارد که درآن ارتباطات با کارمندان و کارگران و نفرات شرکت مورد توجه باید قرار گیرد. تشویق و ایجاد ذهنیت مثبت در کارمندان و خانواده آنها به روند تولید و بالارفتن کیفیت کالا و خدمات ارتباط مستقیم دارد. دادن هدیه تبلیغاتی به کارمندان و خانواده های آنها در مراسم و رویدادهای شرکتی یا تاریخ تولد یا سالگرد ازدواج آنها یا تولد فرزندانشان و ... احساس یکدستی و بودن در یک خانواده بزرگ را برای آنها بوجود می آورد و این ذهنیت مثبت بی شک در روند رشد یک برند تاثیرگذار خواهد بود پس برای انجام این عمل چه چیزی بهتر از هدایای تبلیغاتی توان و قدرت انجام اینکار را خواهد داشت.
مرکز واردات و تولید انواع هدایای تبلیغاتی ادگیفت