• 860 70 872  |  860 70 895  |  88 32 45 11  |  88 32 25 94
  • 09:00 - 18:00
  • 0919 731 42 49 | 0912 216 216 0
کانال تلگرام کانال فروش
جستجوی پیشرفته
بازه قیمت:
نوع محصول:
نوع مخاطب:
کد کالا:
نام کالا:
12
بهمن
1398

دلایل اهمیت هدایای تبلیغاتی در کسب و کار

Last updated on January 31rd, 2020

امروزه تمامی مشاغل و کسب و کارها جهت دستیابی ارزان و به صرفه به مشتریان بالقوه به هدایای تبلیغاتی ارزان، هدیه های لاکچری و لوکس ، هدایای مفید یا هدایای تبلیغاتی مختص مدیران، پزشکان ، مهندسین و سایر مشاغل نیاز دارند. این یک روش بازاریابی کم هزینه برای تبلیغات موثر و پیشبرد فروش و جذب مشتریان است. حتی بزرگترین و قویترین شرکت های جهانی از این استراتژی بازاریابی استفاده می کنند. برای مشاغل کوچک مانند استارتاپ ها ، محصولات تبلیغاتی کاربردی و ارزان به کاهش بودجه بازاریابی آنها کمک می کنند و هنوز هم توجه مردم را به خود جلب می کنند.

محصولات تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی سالها است که به عنوان یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرند، از مشاغل جدید گرفته تا شرکت های بزرگ و با سابقه قدیمی، این نوع بازاریابی برای بازارهای فروش مورد علاقه بازاریاب ها و مدیران شرکتها هستند. وب سایت sageworld.com آمار بسیار جالبی در مورد میزان و ماندگاری استفاده از محصولات و هدیه های تبلیغاتی ذکر کرده است. در اینجا به برخی از این آمار  اشاره شده است:

  •  80% مصرف کنندگان یک تا 10 محصول تبلیغاتی دارند

  • از میان دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی 10% آنها ، تا دو سال نگه هدیه تبلیغاتی خود را نگه می دارند.

  • 85٪ از مردم پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی با تبلیغ کننده تجارت می کنند.

  • 31٪ از مصرف کنندگان یک کیف تبلیغاتی دارند.

  • 89٪ از مصرف کنندگان می توانند حتی دو سال پس از دریافت محصول تبلیغاتی ، تبلیغ کننده را به یاد بیاورند.

اهمیت استفاده از محصولات و هدایای تبلیغاتی برای ارتقاء و پیشبرد فروش در مشاغل را می توان با این آمار ارزیابی کرد. براساس این مطالعه در سایت Ppai.org نشان میدهد که:

-   94٪ از افراد به خاطر می آورند كه در کجا و از چه شرکتی هدیه و محصول تبلیغاتی دریافت كرده اند.

- 83٪ از مصرف کنندگان دوست دارند محصولات تبلیغاتی دریافت کنند که دارای پیام تبلیغاتی باشد رانگه دارند و

- 17% از مصرف کنندگان از هدایای تبلیغاتی که آرم و لوگو و یا تبلیغ برندی روی آن باشد را کنار گذاشته و از آن استفاده نمیکنند.

- 85٪ از کسانی که محصولات را دریافت می کنند ، برای آن شرکت تبلیغ می کنند. 

-   58٪ از مصرف کنندگان مورد بررسی گفتند که هدیه تبلیغاتی را حدود یک الی چهار سال نگه می دارند.

- 89٪ از مصرف کنندگان گفتند که می توانند نام تبلیغ کننده یا نام شرکت را به مدت 24 ماه پس از دریافت هدیه به یاد بیاورند. علاوه بر این ، میزان مراجعه و اقدام به خرید توسط کسانی که ازهدایای تبلیغاتی دریافتی رضایت دارند 5 برابر از سایرین بیشتر است.

این آمار مهم بر میزان اهمیت محصولات و ارائه هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی و شناخت برند تأکید دارد.درحال حاضر تمامی کسب و کارها و مشاغل کوچک و بزرگ به میزان اهمیت محصولات تبلیغاتی در فرایند پیشبرد فروش و افزایش سهم بازار برای دستیابی به افزایش تعداد مشتریان در یک بازار رقابتی واقف هستند و از این استراتژی به خوبی استفاده می نمایند. یک ست هدیه تبلیغاتی با بسته بندی زیبا و با کیفیت بالا مشتریان و مخاطبین را به خود جلب می کند و توجه آنها را به تجارت یک شرکت و نام برند بیشتر می کند. این هدایا دارای آرم و پیام شرکت بصورت چاپ شده هستند، هدف از انجام توزیع هدایای تبلیغاتی افزایش علاقه، رضایت و وفاداری مشتریها به تجارت با آن شرکت یا خرید محصولات آن شرکت می باشد همچنین بازاریابها برای نتیجه بهتراز محصولات تبلیغاتی با کیفیت بالا و کاربردی استفاده می کنند که گیرندگان این هدایا می توانند از آنها برای ماه ها استفاده کنند.

 

استفاده از محصولات و هدایای تبلیغاتی با کیفیت باعث می شود تا مصرف کنندگان و هدیه گیرندگان برای مدت طولانی تری در مواجهه و تکرار نام و لوگوی شرکت قرار بگیرند و بالطبع ماندگاری و اثرپذیری بیشتری را هم در ذهن مخاطبین خواهد داشت. این بدان معناست که توزیع و خرید هدایای تبلیغاتی با کیفیت هزینه بیشتری خواهد داشت ولی تاثیرگذاری بسیار بالاتری را هم بوجود خواهد آورد.یک گرایش قدیمی که برخی از شرکتها برای تبلیغات و توزیع هدایای تبلیغاتی دنبال می کنند ، این است که فقط از هدایای تبلیغاتی ارزان مثل خودکارتبلیغاتی ، ساک خرید تبلیغاتی و بطور کلی ارزان قیمت استفاده کنند یا برخی از هدایا که دارای زمان مشخص و عمر استفاده کوتاه هستند مانند تقویم و سررسید، یا شکلات و عطرهای تبلیغاتی استفاده کنند با این حال ، بازاریاب های با تجربه یک استراتژی خلاق را انجام می دهند، آنها ازهدایای تبلیغاتی مفید مانند ابزارهای تبلیغاتی و مسافرتی، هدایای پزشکی مانند بخور، فشارسنج و دماسنج، هدایای ماندگار مانند ساعتهای تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی خلاقانه با کیفیت بالا برای بیشترین تأثیرگذاری استفاده می کنند. در اینجا 5 دلیل اینکه محصولات تبلیغاتی برای هر کسب و کاری بسیار مهم هستند ، آورده شده است

1- هدایای تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی مؤثر و کم هزینه

بسیاری از بنگاه های کوچک فقط می توانند رویای یک تبلیغات گسترده بزرگ مانند کمپینهای رسانه ای یا بیلبوردهای عظیم خیابانی را داشته باشند اما آنها هنوز هم می توانند با استفاده از هدایای تبلیغاتی کم هزینه و ارزان به اهداف بازاریابی خود برسند. بسیاری از موارد و هدیه های تبلیغاتی ارزان با هزینه کم برای استارتاپ ها وجود دارد.بسیاری از تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی قیمت ها را برای توزیع انبوه بسیار پایین نگه می دارند. قیمت برخی اقلام هدایای تبلیغاتی کم است و میتوان از ارزانترین هدایای تبلیغاتی بصورتی خلاقانه با تأثیرگذاری بالا بر گیرندگان استفاده کرد. طبق گفته Sageworld.com ، لیوان  تبلیغاتی یکی از این نوع هدایای تبلیغاتی ارزان با ماندگاری و تاثیرگذاری مناسب است، زیرا 57٪ از مردم قادر به یادآوری تبلیغ کننده و برند چاپ شده بر روی لیوان تبلیغاتی بودند. بنابراین این دسته از گیفت و هدایا ارزش بالایی را برای سرمایه گذاری شما به ارمغان می آورند،  شما با یک کادو ساده و هدیه ارزان به مشتریان خود برنده خواهید شد.

 2- تشخیص سریع و فوری برند بر روی هدیه تبلیغاتی

شناخته شدن و ثبت در ذهن برند و لوگوی شما توسط مصرف کنندگان هدف اصلی و نهایی تبلیغات می باشد و این ماندگاری و تاثیرگذاری با استفاده از چاپ لوگو بر روی انواع هدایای تبلیغاتی بیشتر از سایر موارد است. به عنوان مثال ، مردم می توانند فوراً غذای فست فود مک دونالد را با دیدن آرم قوس زرد آن تشخیص دهند.هدایای تبلیغاتی به مشتریان در یادآوری و شناخت شغل شما به آنها کمک می کند. این یکی از دلایل اصلی توزیع گیفت و کادو تبلیغاتی است. مقاله ای که در technomarketinginc.com منتشر شده بیان می کند که 89٪ از مصرف کنندگان می توانند نام شرکتی که در دو سال گذشته یک هدیه تبلیغاتی  به آنها داده را به یاد بیاورند. این هدیه برای مدت طولانی در خانه ها و دفاتر یا اتومبیل های آنها باقی می ماند و آنها را به یاد کار و شرکت می اندازد. در حقیقت ، مصرف کنندگان به طور متوسط 6 ماه هدیه تبلیغاتی را نگهداری و استفاده می کنند و بعد از آن هم به کحض آنکه لوگو و نام شرکت را می بینند ، فوراً هدیه و تجارت شما را به خاطر می آورند.

3- با استفاده از هدایای تبلیغاتی زمان طولانی تری دیده شوید

تبلیغ در تلویزیون یا بیلبورد بلافاصله در عرض چند ثانیه از چشمان شما می گذرد اما ، یک هدیه تبلیغاتی ماندگار و کارآمد برای بیشتر اوقات مورد استفاده قرار گرفته و در جلوی چشم قرار دارد. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان از یک لیوان تبلیغاتی بهداشتی  مانند لیوان های شیشه ای هر روز برای نوشیدن چای یا قهوه استفاده میکند و اغلب مواقع این هدیه بر روی میز کار شخص دیده میشود و برای بارها و بارها میتواند مورد استفاده قرار بگیرد این نوع تبلیغ روشی عالی برای افزایش روزانه در معرض دید و مواجهه قرار گرفتن شغل و برند شما ست. براساس بررسی و مطالعه سایت Ppai.org میزان 76% درصد از شرکت کنندگان می توانند نام تبلیغ کننده را روی محصول تبلیغاتی که در 12 ماه گذشته دریافت کرده اند ، بیاد آورند. در مقایسه ، فقط 53.5 درصد از شرکت کنندگان می توانند نام تبلیغ کننده ای را که در هفته گذشته در یک مجله یا روزنامه دیده بودند ، به یاد بیاورند.

4-  هدیه تبلیغاتی به عنوان کارت ویزیت شما کار می کند

هدایای تبلیغاتی مانند کارت ویزیت، شرکت و محصولات آن را به مصرف کنندگان معرفی می کند. هدایای تبلیغاتی شما نیز کم و بیش به همان روش کارت ویزیت اما با نتایج بهتری کار می کنند درواقع هنگام توزیع هدیه تبلیغاتی نوع و توانایی تجارت خود را به مصرف کنندگان بالقوه معرفی می کنید. به یاد داشته باشید که هدایای تبلیغاتی همانند کارتهای ویزیت ، اطلاعات تماس شما را نیز دارند. در بیشتر موارد یک هدیه تبلیغاتی حاوی آرم شرکت ، تصاویر و شعاری است که پیام تجاری شما را به تصویر می کشد، بنابراین این هدیه همراه با چاپ و اطلاعات برند و لوگوی شما بطور اختصاصی به عنوان یک کارت ویزیت مفید عمل می کند که مصرف کنندگان می توانند روزانه از آن استفاده کنند.

محصولات تبلیغاتی نیز به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی شما کار می کنند. همچنین شما می توانید از هدایای تبلیغاتی به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید کدهای QR خود را روی یک قمقمه آب یا فلاسک تبلیغاتی چاپ کنید یا می توانید هشتگ های خود را بر روی پیراهن و تی شرت تبلیغاتی چاپ نمایید.

5-  هدایای تبلیغاتی وفاداری در مشتری ایحاد می کنند

مشتریان شما باید محصولات شرکت شما را خریداری کنند و برای فروش بیشتر احتیاج به مشتریان وفادارداریم تاکتیک های بازاریابی منابع بیشتری را برای ساختن پایه ای محکم از مشتریان وفادار بوجود می آورند و یکی از تکنیکهای بازاریابی استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هدایت وفاداری مشتری در یک دوره کوتاه است. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که هدایای تبلیغاتی شما از استانداردهای باکیفیت و ترجیحاً از استاندارد تجاری برخوردار است. مردم کیفیت برتر هدیه را با کیفیت تجارت شما مرتبط می کنند. این امر به تکرار خرید بعد از اولین بار خرید محصولات شما و ایجاد وفاداری برای همیشه کمک خواهد کرد. بنابراین ، روش خود را برای استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هدایت مشتریان بیابید بسیار عالی خواهد بود اگر محصولات تبلیغاتی را در ترکیب بازاریابی خود قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که هدایا نوآورانه، خلاقانه ، کاربردی و ماندگار باشند استفاده از  هدایای تبلیغاتی بطورهوشمندانه و در کنار شکل ها و روشهای  دیگر بازاریابی مانند تبلیغات تلویزیونی و روزنامه کمپین فروش شما را تکمیل می کند. به این ترتیب ، کمپین بازاریابی شما تأثیر بیشتری در مخاطبان هدف ایجاد می کند و به افزایش قدرت و اعتبار برند شما کمک می کند. در حالی که هدایای تبلیغاتی باعث توجه بیشتر مشتری به مارک و نام و لوگوی شما می گردد پس بدیهی است  که طراحی گرافیک و دیزاین شما باید با سایر عناصر چاپی یا طراحی  و المانهای بصری مانند وب سایت،  کاتالوگ ، بسته بندی و سایر موارد همخوانی داشته باشد و از طراحی یونیفرم و یکسانی استفاده گردد تا بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند.

در آخر اینکه پیشنهاد هدایای تبلیغاتی می تواند مصرف کنندگان را به روشی مقرون به صرفه به سمت تجارت شما سوق دهند، این هدیه ها شناخت سریع برند را به ارمغان می آورند.و می توانید محصولات و خدمات خود را در بین مخاطبان و جامعه هدف بزرگتری گسترش دهید و همچنین برای ایجاد  یک باشگاه مشتری محکم و قدرتمند و هدایت وفاداری مشتری از انواع هدایای تبلیغاتی مفید و کارآمد و خلاقانه استفاده کنید.

مترجم و نویسنده : مهرداد رکنی نژاد / کارشناس ارشد تبلیغات بازرگانی

 

نظرات کاربران
تاکنون هیچ نظری در مورد این مقاله ثبت نشده است
نظر شما
کد امنيتی

هدایای تبلیغاتی | هدیه تبلیغاتی | هدایا | انواع هدایای تبلیغاتی | هدایای نمایشگاهی | وارد کننده هدایای تبلیغاتی | هدیه تبلیغاتی | فلش مموری | پاور بانک | خودکار تبلیغاتی | ساک دستی | ساعت تبلیغاتی | لیوان تبلیغاتی | لیوان سرامیکی | آفتابگیر خودرو