شما همیشه باید یک هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنید که می تواند چندین بار در روز استفاده شود و بالطبع چندین بار در روز برند و لوگوی شرکت شما را یادآوری کند مانند پوشه و فولدر تبلیغاتی.
یکی از هوشمندانه ترین گزینه های انتخاب هدایا ،پوشه و فولدر تبلیغاتی است. فولدر یا پوشه های تبلیغاتی بیشترین کارایی را در کنفرانسها، سمینارها و نمایشگاهها دارند و هدیه دادن پوشه و فولدر تبلیغاتی به عنوان پیشنهاد هدایای تبلیغاتی شاید نخستین انتخاب است.
مشخص شده است که انواع هدایای تبلیغاتی برای تقویت برند یک شرکت خاص بسیار مؤثر است اما انتخاب نوع هدیه تبلیغاتی در موفقیت این کمپین اهمیت زیادی دارد.
مهمترین چیزی که هنگام پیشنهاد و تصمیم گیری در مورد هدیه تبلیغاتی باید به آن دقت کنیم، نوع استفاده از هدیه تبلیغاتی است و اینکه:
این هدیه تبلیغاتی چه مصارفی دارد؟
هدایای تبلیغاتی شما چند بار و در چه مواردی استفاده می شود؟
و از همه مهمتر اینکه هدیه تبلیغاتی برای چه اشخاصی کاربرد دارد؟
پوشه و فولدر تبلیغاتی ، مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:
- بزرگترین فایده برای هدیه دادن یک پوشه کنفرانس یا یک پوشه شخصی این است که این محصول تقریبا مورد استفاده تمامی مخاطبین است و یک هدیه تبلیغاتی مفید و کارآمد محسوب می گردد. این بدان معناست که به طور خودکار این هدیه تبلیغاتی دائماً در معرض دید بوده و تعداد دفعات دیده شدن تبلیغ و برند را ارتقا می بخشد.
- مزیت دوم اینکه این محصول به راحتی در دسترس است و شما نیازی به تلاش برای یافتن عمده فروشان و تولیدکنندگان آن ندارید. شرکت هدایای تبلیغاتی ادگیفت یکی از تولیدکنندگان محصولات اداری چرمی با سابقه طولانی همواره آماده ارائه انواع فولدرهای چرم مصنوعی یا طبیعی با بهترین کیفیت و همچنین پوشه های پارچه ایست که می توانید از آنها به عنوان اقلام تبلیغاتی استفاده کنید.
- مزیت سوم ، پوشه های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که گزینه های مختلفی را برای بازاریابان فراهم می کند. شما می توانید به راحتی با توجه به بودجه خود فولدر تبلیغاتی را انتخاب کنید ، از قیمتهای بسیار ارزان مانند پوشه های تبلیغاتی پلاستیکی یا پوشه های دکمه دار پارچه ای تا فولدرهای چرمی گرانقیمت و نفیس به عنوان مثال اگر می خواهید هدیه تبلیغاتی با کیفیت بالا را هدیه دهید ، می توانید فولدر چرمی دور زیپ یا کیف سمیناری دسته کشویی را انتخاب کنید. از طرف دیگر ، اگر بودجه کم هم دارید می توانید از پوشه های پارچه ای دکمه دار ارزان قیمت برای هدیه نمایشگاهی استفاده کنید.
- نکته آخر اینکه یکی از مهمترین موارد شخصی سازی هدیه است (یعنی چاپ و نمایش لوگوی شما بر روی آن آسان و زیبا باشد) و شما همیشه باید هدیه ای را انتخاب کنید که به راحتی قابل شخصی سازی باشد. پوشه ها را می توان به راحتی شخصی سازی کرد زیرا فضای کافی برای چاپ سیلک بصورت تکرنگ و یا حتی چند رنگ وجود دارد و یا بر روی فولدرهای چرمی براحتی با استفاده از حک لیزر میتوان نام شرکت و لوگو را بطور دائم و ماندگار بر روی فولدر حک وثبت نمود.
این پوشه ها و فولدرها بهترین هدایای تبلیغاتی محسوب می شوند تا در یک نمایشگاه یا کنفرانس و سمینار به مخاطبین اهدا شوند زیرا بیشتر افراد هنگام حضور در کنفرانس به یک پوشه یا فولدر جهت قراردادن بروشور یا اطلاعات احتیاج دارند و همچنین با قراردادن خودکار تبلیغاتی و یادداشت تبلیغاتی با چاپ لوگو و برند شرکت در این فولدرها شرکت کنندگان برای یادداشت مطالب و نت برداری به دردسر نخواهند افتاد.
فولدرهای تبلیغاتی مدتهاست که به عنوان هدایای شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند ، از پوشه های پلاستیکی ساده گرفته تا فولدرهای چرمی لوکس در ابعاد و اندازه های مختلف A4, A5, A6 و اندازه ها و شکلهای سفارشی که هرکدام دارای فضاها و قسمتهای خاصی جهت قراردادن خودکار، کارت ویزیت، بروشور، ماشین حساب و یادداشت هستند ، هر کدام مناسب برای یک رویداد خاص و مخاطبان هدف متفاوتی میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.
پوشه های دکمه دار می توانند نسبتاً ارزان باشند ، مطمئناً هزینه بیشتری نسبت به یک کیسه نایلونی چاپی ساده دارند ، اما شما آنها را بین صدها نفر توزیع نمیکنید ، بلکه مستقیماً به مخاطب هدف و نهایی میدهید و فراموش نکنید که شاید این مهمترین هدف از توزیع هدایای تبلیغاتی هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظر با کمترین هزینه است و اگر فولدرهای تبلیغاتی با کیفیتی را انتخاب کرده باشید می توانند برای چند سال تاثیرگذار باشند و حتی مورد استفاده مدیران هدف شما قرار بگیرند. پس شاید بهتر است چاپ لوگو و برند شرکت را بصورت نامحسوس در قسمت داخلی یا گوشه ای که در نگاه اول دیده نمیشود بصورتی ریز ولی زیرکانه قرار دهیم بدین ترتیب شخص مدیر با رغبت بیشتری از فولدرتبلیغاتی استفاده میکند.
بسیاری از افراد براین تصورند که از فولدرها و پوشه های تبلیغاتی فقط در کنفرانس ها یا سمینارها و نمایشگاهها میتوان استفاده، و اگرچه این اساساً صادق است ، اما راه های عالی دیگری برای توزیع پوشه و فولدرهای کنفرانس چرمی وجود دارد.
چرا یک بسته بازاریابی شامل کاتالوگ و بروشور بهمراه کارت ویزیت و خودکار با چاپ شرکت یا یک دفترچه یادداشت چاپ شده با نام و لوگوی شرکت یا سی دی اطلاعات و معرفی شرکت که برای قرار گرفتن در فولدر و پوشه تبلیغاتی طراحی و آماده شده باشد را تهیه نمی کنید و آنرا برای مدیران شرکتها و مخاطبین مورد نظر ارسال نمی کنید؟ با این روش شما خود یک بسته فروش کامل را به روشی بسیار شیک و تاثیرگذار به مخاطب هدفتان تحویل داده اید.
پس پوشه های تبلیغاتی و فولدرهای تبلیغاتی چرمی یک هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی فوق العاده جذاب هستند و در صورت استفاده صحیح می توانند نام تجاری شما را برای مدت طولانی به ذهن افراد منتقل کنند ، در حالی که هزینه اولیه آن ممکن است بالاتر از برخی دیگر از هدیه های تبلیغاتی باشد ولی ماندگاری فولدرهای تبلیغاتی این سرمایه گذاری را توجیه پذیر و به صرفه ترمی نماید.
فکر کردن برای یک ایده و برای پیشنهاد هدیه تبلیغاتی ایده آل کار ساده ای نیست. زمان و تلاش زیادی لازم است تا بتوان با طراحی زیبا ظاهر مناسب و جذابی برای هدیه تبلیغاتی ایجاد کرد و مهمترین موضوع اینست که چطور نام برند و لوگوی خودمان را روی هدیه تبلیغاتی چاپ بکنیم و این تبلیغ دیده بشود ولی همچنان از نظر مخاطب جذاب بماند و همچنان احساس خوشایندی از گرفتن و حمل هدیه تبلیغاتی ما داشته باشد، طراحی محصول در جلب توجه گیرنده بسیار مهم است.
پس یک طراحی مناسب برای این هدیه بدان معنی است که شما فاکتورهای زیادی را در نظر خواهید گرفت. رنگ و اندازه آرم ، نوع مواد و جنس بکار رفته و فرم و شکل تولید و مواد مورد استفاده در آن. باید این عوامل را با دقت مطالعه کرد تا بتواند آنها را به خوبی مخلوط کرده و به نتیجه مطلوب برسد. وقتی یک ترکیب مناسب را بدست آورید ، احتمالاً هدیه ای مناسب ایجاد کرده اید که تصور خوبی از شرکت در ذهن بر جای خواهد گذاشت.
برای طول عمر و کیفیت بیشتر بهتر است که از مواد گران قیمت و در عین حال بادوام مانند چرم استفاده کنید. این از کیفیت بهتری برخوردار است و تأثیر خوبی روی گیرندگان می گذارد. همچنین ظاهر فولدر ساده و درعین حال شیک باشد تا مشتریان شما از استفاده دائم و طولانی مدت آن احساس خوبی داشته باشند.
همایش ها و نمایشگاه ها برای بسیاری از مشاغل ، رویدادهای مهمی است و هنگام ملاقات مخاطبین و مشتریان زمان کافی و لازم برای معرفی خود به مشتریان بالقوه شاید فراهم نشود پس بهترین انتخاب ارائه یک فولدر تبلیغاتی شامل اطلاعات شرکت و معرفی کامل به مشتریست، چیزی که مشتری می تواند پس از بازگشت و خروج از نمایشگاه آنرا مطالعه کند و در صورت نیاز تمامی اطلاعات را در دسترس داشته باشد.
نویسنده: مهرداد رکنی نژاد/ کارشناس ارشد تبلیغات بازرگانی/ سایت هدایای تبلیغاتی ادگیفت adgift.ir